На сайте болгарских книголюбов
https://www.goodread...k/show/36612303 на странице «Романа моей жизни» есть такой комментарий:
«Книгата се чете на един дъх… Без особена дълбочина и драматизъм, но за сметка на това увлекателна и забавна. Ако някой очаква сензационни разкрития и пикантерии - ядец. Хубавото е, че звучи приятно и искрено. Сякаш Ламбо е седнал от другата страна на масата, на по питие и ти разказва.
Книга читается на одном дыхании… Нет особой глубины и драматизма, но так увлекательно и весело. Если кто-то ждёт сенсационных разоблачений и пикантных подробностей – дудки. Хорошо звучит, красиво и искренне. Как будто Ламбо сидит по другую сторону стола, ты с ним выпиваешь, и он тебе рассказывает».
Присоединяюсь к мнению комментатора.
Стефан рассказывает...
„
Демократичният“ етап в моята кариера започна с роли на терористи в американски филми. Преминах през всички италиански мафии, преди да стана от „добрите“ в сериала „Дело по съвест“ на Луиджи Перели. Някои от опонентите ми се ядосаха: „Пак ли той!“. Ами какво да се прави – пак аз.
«Демократический» этап моей карьеры начался с роли террориста в американском фильме. Я прошёл через все итальянские мафии, прежде чем стал одним из «хороших парней» в «Деле совести» Луиджи Перелли. Кое-кто из моих противников возмущался: «Опять он!» Ну что поделаешь – опять я.
Добре че бяха италианците, благодарение на тях снимах повече през последните десетилетия. Ако бях учил по една италианска дума през годините, в които работих там, досега Бокачо щях да преведа... Но и без да знам перфектно езика, се справях с актьорските задачи.
Хорошие ребята итальянцы, благодаря им я в последние десятилетия больше снимался. Если бы во время работы там я выучивал по одному итальянскому слову в год, то уже Боккаччо бы переводил… Но я справлялся с актёрскими задачами, даже не зная языка в совершенстве.
От 1994 г. снимах активно в Италия, така че нямах проблеми в общуването с екипа на „Дело по съвест“. Ползвах преводачи, когато имаше неясноти по сценария. Така изкарах няколко сезона в един от най-популярните сериали в Италия.
Я активно снимался в Италии с 1994 года, поэтому проблем при общении с командой «Дела совести» у меня не было. Обращался за помощью к переводчикам, когда были неясности в сценарии. Так и провёл несколько сезонов в одном из самых популярных в Италии сериалов.
Режисьор на поредицата беше Луиджи Перели, а главната роля изпълняваше Себастьяно Сома. Доста развиха моя герой Вирджилио – бивш карабинер, тоест ченге, настоящ пенсионер и партньор на героя на Себастьяно.
Режиссёром сериала был Луиджи Перелли, главную роль исполнял Себастьяно Сомма. Образ моего героя Вирджилио сильно развился — в прошлом карабинер, то есть полицейский, в настоящем – пенсионер и напарник героя Себастьяно.
Историята разказваше как кантората на моя човек поема дела на граждани без достатъчно средства да се защитават в съда. В третия сезон интригите тръгнаха към по-горните етажи на властта. Засилиха и криминалния елемент. Сериалът не стана екшън, но имаше момент, в който спасявах героя на Сома малко преди да се опитат да ме намушкат с нож. Набих нападателя – беше българин, естествено.
Эта история о том, как контора моего героя брала на себя дела граждан, не имеющих достаточных средств для защиты в суде. В третьем сезоне интриги перешли в верхние эшелоны власти. Усилился также и криминальный элемент. Сериал не стал экшеном, но был момент, когда я спас персонажа Соммы перед тем, как меня попытались ударить ножом. Поколотил нападавшего — болгарина, естественно.
Стана ми забавно, когато започнаха да ме разпознават по улиците на Рим. След втория сезон на „Дело по съвест“ героят ми Вирджилио стана доста популярен в Италия. Дотогава играех главно негативни герои, а зрителите по принцип не харесват „лошите“. Сценарият на сериала представяше Вирджилио като симпатяга, усмихнат и добронамерен, предан на каузата в помощ на бедните.
Забавно стало, когда меня начали узнавать на улицах Рима. После второго сезона «Дела совести» мой герой Вирджилио сделался в Италии весьма популярным. До этого я играл в основном отрицательных персонажей, а зрители вообще не любят «плохих парней». В сценарии сериала Вирджилио изображался сочувствующим, улыбчивым и доброжелательным человеком, который стремится помочь бедным.
Веднъж в центъра на Рим бях поканен на вечеря от мой студент в малък ресторант. Неочаквано келнерът се върна да ме попита:, ,Вие артист ли сте?“. Потвърдих, а той ми каза, че момичетата от съседната маса искат да говорят с мен. Оказа се, че следят сериала и ме познават като Вирджилио. Съобщих им къде ще снимам на другия ден, а те дойдоха да се запознаят и със Себастьяно Сома.
Однажды в центре Рима мой студент пригласил меня на ужин в небольшой ресторанчик. Неожиданно ко мне повернулся официант и спросил: «Вы артист?» Я подтвердил, и он сказал мне, что девушки за соседним столиком хотят поговорить со мной. Оказалось, что они смотрели сериал и узнали меня как Вирджилио. Я сказал им, где буду сниматься на следующий день, и они пришли – встретиться с Себастьяно Соммой.
…
Имам дълга филмография с режисьора Луиджи Перели. Като се започне с ролята ми на дон Нуцо от сериала „Октопод 7“ и се мине през Винченцо Грумо в „Рекет“, та до Вирджилио в „Дело по съвест“. Това са общо 18 епизода. Снимах и още два филма с Джани Лепре.
У меня большая фильмография с режиссером Луиджи Перелли. От дона Нуццо в сериале «Спрут 7» и Винченцо Грумо в «Рэкете» до Вирджилио в «Деле совести». Всего 18 серий. Ещё я снялся в двух фильмах Джанни Лепре.
Спомням си една забавна случка от италианския ми период. Като министър на културата бях в Рим заедно с президента Георги Първанов за откриване на изложба с тракийско злато. Имаше много публика, журналисти, камери. Поканиха ни на официален обяд. Седнахме на една маса с италианския президент и съпругата му. Техният министър на културата също беше там, по едно време ме посочи и попита президентшата: „Не го ли познахте? Това е Вирджилио!“. Тя ме погледна и се усмихна: „Да, да, познах го по гласа!“.
Всъщност ме озвучаваше италиански актьор.
Помню забавный случай из своего итальянского периода. В качестве министра культуры я вместе с президентом Георгием Пырвановым был в Риме на открытии выставки фракийского золота. Было много людей, журналисты, камеры. Нас пригласили на официальный обед. Мы сидели за одним столом с президентом Италии и его супругой. Их министр культуры тоже был там, в какой-то момент он указал на меня и спросил жену президента: «Вы его не узнали? Это Вирджилио!» Она посмотрела на меня и улыбнулась: «Да, да, я узнала его по голосу!»
А на самом деле меня озвучивал итальянский актёр.
Докато бях министър, се срещнах и с Копола. Той ми каза, че може би съм единственият държавник, който продължава да упражнява актьорската си професия. Дори Арнолд Шварценегер прекрати киноизявите си, щом стана губернатор на Калифорния.
В бытность свою министром я встречался и с Копполой. Он сказал мне, что я, возможно, единственный государственный деятель, который продолжает свою актёрскую карьеру. Даже Арнольд Шварценеггер прекратил сниматься, как только стал губернатором Калифорнии.
„Много си млад“, ми каза Копола, когато се запознахме в Балчик през 2005 г. Сигурно си е представял, че един министър на културата непременно трябва да е стар. Вечеряхме с прекъсвания, защото той имаше нощни снимки. Ставаше, отиваше да види как върви подготовката на екипа и се връщаше, за да продължим разговора. Учуди се, като разбра, че след толкова дълга филмова кариера все още съм свързан само с актьорската професия. Попита ме: „Можеш да изкарваш пари с хотели и храна, защо не го правиш?“.
«Ты так молод», — сказал мне Коппола, когда мы встретились в Балчике в 2005 году. Должно быть, он представлял себе министра культуры обязательно старым. Мы обедали с перерывами, потому что у него были ночные съёмки. Он вставал, ходил смотреть, как готовится команда, и возвращался, чтобы продолжить разговор. Удивился, узнав, что после столь долгой кинокарьеры я до сих пор занимаюсь только актёрской профессией. Спросил меня: «Ты же можешь зарабатывать деньги на гостиницах и еде, почему бы тебе этим не заняться?»
Така разбрах, че основните му доходи идват от страничен бизнес, а не от правенето на филми. Изненадах го с вино от президента Георги Първанов. Дарих го и с гроздови еликсири от новата колекция на винарска изба „Todoroff“. Подарих му на DVD българските филми „Време разделно“, „Козият рог“, „Оркестър без име“ и „Крадецът на праскови“. За съжаление не успях да се сдобия с английско копие на „Борис I“.
Я так понял, что основной доход он получает от побочного бизнеса, а не от создания фильмов. Удивил его вином от президента Георгия Пырванова. Преподнёс и виноградные эликсиры из новой коллекции винного погреба «Тодоров». Подарил диски с болгарскими фильмами «Час выбора», «Козий рог», «Безымянный оркестр» и «Похититель персиков». К сожалению, мне не удалось найти английскую копию «Бориса I».
Към края на вечерята Копола ме покани на снимачната площадка. Оцених жеста – по принцип той не допуска странични хора, докато работи. Показа ми някои неща и по едно време се обърна към мен: „Можеш ли да виеш като вълк? „. Попитах: „Тъжен или весел?“. После забравих, че съм министър, и завих като вълк. Ръкопляскаха ми.
Когда ужин близился к концу, Коппола пригласил меня на съёмочную площадку. Я оценил этот жест – он в принципе не допускает посторонних во время работы. Он показал мне кое-что и вдруг спросил: «Можешь завыть по-волчьи?» Я в ответ: «Грустно или радостно?» Потом забыл, что я министр, и завыл как волк. Мне поаплодировали.
Стефан Данаилов «Романът на моя живот (Роман моей жизни)», выдержки из главы «Киното като любовница (Кино как любовница)»
Сообщение отредактировал Galeena: Четверг, 04 августа 2022, 05:00:37